keskiviikko 15. elokuuta 2012

Happy Birthday to me!

ups, kakku tais päästä vähän pilaantumaan... No, syödään se silti!


Mulla on tänään synttärit! Ikää tuli 22 vuotta. Mä en oo moneen vuoteen juhlistanut synttäreitä mitenkään erityisesti, viime vuosina oon tavallisesti muuttanu just synttäreinä tai aivan siinä kulmilla, joten tänä vuonna halusin pienesti juhlistaa tätä päivää, vaikka luku ei olekaan pyöreä tai muutenkaan kovin kummallinen. 

Täytekakkujakaan en oo leiponu ties millon viimeks (ja sen varmaan huomaa, haha). Tein vähän turhan suuren taikinan kakkuvuokaani ja se pääsi hieman kohoamaan yli vuoan, mutta ei onneksi pahasti. Kakun leikkaaminen pelotti kanssa vähäsen, mutta onneksi se ei päälle päin näy että miten tasaisesti tai epätasaisesti pohjat on leikattu ;)

Täytteenä mulla oli tässä marianne- täyte:
 1 prk flora vispiä
200 g maustamatonta tuorejuustoa
1 prk vaahtoutuvaa suklaakastiketta
1 pss mariannecrushia

Kakun kuorrutteesta ei tullu ihan niin hieno, mitä sen pääni sisällä olin visioinut, mutta onneksi se sentään maistuu paremmalta :D Mulla ei oo tota pursotusta tullu oikeen harjoteltua, vasta eilen kävin lähikaupasta hakemassa ekat pursotusvälineet, mitkä halvimmalla sain o__O Kuorrute on vihreäksi värjättyä kermavaahtoa, ja maustoin sitä myös hieman vanilliinisokerilla ja piparminttuaromilla. 

Halusin tehdä kakusta itseni näköisen. Tykkään hirveesti kauhu- ja halloweenaiheisista leivoksista, koska kauhukulttuuri on mulle hyvinkin rakas asia ja suuri osa elämääni. Näitä kammottavia leivoksia ei ookkaan täällä blogissa aikasemmin esiintynyt, lähinnä kai siksi että ne muutamat, mistä mulla on kuvat, ovat niin huonolaatuisia ettei niitä oo kehannu esitellä. Ja sen jälkeen, kun ostin tuon järjestelmäkameran, ei oo  tullukkaan tehtyä mitään karmivaa - ennen kuin nyt. Toukat on muotoiltu omar- karkeista ja hautakivet suklaasta. Muutamia ihmisiä olen kutsunut kahville tänään ja tuhoamaan kakkua. Hieman sitä on kyllä jo maistettu, ja se mikä ulkonäössä ei ole niin justiinsa, niin onneksi maku sentään on kohdillaan!

Eija toi vielä kukkia merkkipäivänä :)

Sussu ja Senja toi myös kukkia :)

Lahjojakin on tänä vuonna sadellut kyllä aivan valtavasti! En ees muista millon mua olis näin pahasti hemmoteltu, kyllähän tuo pistää hymyilyttämään :) 

<3
 Mieheltäni sain nämä aivan upeat kengät! Sain ne oikeastaan jo hieman ennakkoon, ja muutaman päivän verran olen tässä jo ehtinyt testailla niitä. Hyvät on jalassa, oli oikein mainio ostos ^_____^ <3


Susannan ja Eijan yhteislahja + Senjan lahja

mitä paketeista paljastuikaan....
Susanna ja Eija olivat yhteisesti ostaneet minulle tuon aivan ihastuttavan kirjan Macaronit, kuppikakut ja kakkutikkarit. Kirjailija Mia Öhrn, jolta minulla ennestään olikin yksi kirja - joten tämä on hyvää jatkoa! Olen pitänyt hänen kirjoistaan, koska ohjeet ovat selkeitä ja yksinkertaisia. Ja kai se nyt sitten minunkin täytyy noita macaroneja kokeilla, kun on kerta tämä kirjakin :D

Senja oli ihan itse ostanut minulle tuon Kinder Bueno patukan <3 Awwws, aivan ihastuttavaa. Ja mistä se olikin tiennyt, että tuo se on minun lemppari! Saman olisin itsekin valinnut, hihi. Kiitos!

Digikamera mummolta


Mummoltani sain tämän digikameran. Sain itseasiassa valita lahjani itse, ja päädyin tähän kameraan. Olen nimittäin huomannut, että olisi hyvä olla sellainen taskuun mahtuva pikkukamera (mutta kuitenkin laadukas) tuon järkkärin rinnalla, koska ihan joka paikkaan sitä järkkäriä ei kehtaa kuljettaa. Tämä piukkuinen, joka tulee nyt kulkemaan aina laukussa, on oikein hyvä väline tallentamaan tilannekuvia ja muistoja tulevilta reissuilta ja festareilta, jonne järkkäri on turhan arvokas mukaan otettavaksi.

Jane availee innoissaan paketteja

Kotoonta tuli jättisuuripaketti, mitä meinasi olla vähän hankala kiikuttaa postista kotiin. 6kg:n painoinen paketti sisälsi monta pikkuista pakettia! Ja kyllä olo oli kuin jouluna, kun paketteja repi kääreistään auki.

Paketissa oli tällainen haisulikortti, jossa lukee näin:


Muistatkos, kun olit 2v todella kova muumifani? Muumi,muumi, jne :) Miksei joulu voisi muuten olla aina... Voihan se olla 22veelle 22 lahjaa!!


Kun paperit oli auottu, tällaista kaikkea paljastui:

-vaaleansininen muumiviltti
- kaksi koristetyynyä
- muumitarroja
- muumipyyhe
- muumikäsipyyhe
- Viivi & Wagner keittiöpyyhe ("Kuvaileppas nainen, jollaisen kanssa menisit naimisiin." "Hyvännäköinen, katseenkestävä ja kaunis.")
- koristelukynä
- muumimuki, haisuli
- muumimuki, mörkö
- muumiaiheinen tyynyliina
- muumivihko
- pikkumyy- vihko
- muumi- piparimuotti
- pikkumyy- piparimuotti
- orava/majava (?) piparimuotti
- Halloweenkyltti
- Koristelukynä
- kengän mallinen kakkulapio
- muumipurkkaa 
- muumikarkkeja (jotka ei ehtinyt  kuvaan asti, kun mies jo juoksi pussin kanssa pakoon :D )
- mango & jojoba suihkugeeli
- laventelisuihkugeeli

Muumipurkkaa

Haisulimuki

Hmm, mitähän täältä löytyy...


Ja tässä ne on kaikki vielä samassa kuvassa


Lauantaina juhlin sitten hieman luokkakavereiden kanssa synttäreitä, sinne olen suunnitellut tekeväni myös jotakin kauhitstuttavaa naposteltavaa. Näissä merkeissä uudestaan siis silloin ;)

6 kommenttia:

  1. Oikein paljon Onnea!! Olen jostain syystä merkinnyt synttärisi väärin ens kuulle vasta joten pieni muistaminen tulee vähän myöhässä anteeksi. Mutta OIKEIN PALJON ONNEA!!!!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia suuresti! Iik, jään innolla odottamaan että mitähän sieltä mahtaa tulla! :D

      Poista
  2. Kakussa on kyllä huippu idea ja hyvin toteutettu. Toivottavasti kutsutut ei ole mato kammoisia koska nuo näyttää kyllä ihan oikeilta. Kiva nähdä erillaisia synttärikakkuja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia ^__^ Hihi, onneksi kaikki vieraat tuntevat minut jo niin hyvin, että osasivat odottaa jotakin tällaista :D Kyllähän ne matoset vähän kummastutti, mutta ennakkoluulottomasti kaikki uskalsi maistaa kuitenkin :D

      Poista