torstai 1. marraskuuta 2012

Kummitukset & Alienit


Näitä Lidlin minisuukkoja mulla tulee joskus syötyä ihan hirveesti... nam. Oon pitkän aikaa miettinyt, että näitä haluan hyödyntää myös halloweenina. Törmäsin  jossakin blogissa aivan ihastuttavaan ideaan, kun suukoille oli tehty silmät tomusokerikuorrutteesta. Kummituksia ne taisi esittää. Tai ainakin mä ajattelin, että kummituksia ne on. Mua jäi vaan vaivaamaan se, että ei kummitukset ole ruskeita, tässä paketissa kun kuitenkin suurin osa suukoista on ruskeita. Mä halusin ehdottomasti kokeilla kummitusten tekemistä, ja oon miettinyt pääni puhki että millähän nuo ruskeat hemmot saisi värjättyä valkoisiksi.


Valkoisista suukoista kummitusten tekeminen oli varsin vaivatonta. Suunnittelin ensin, että kummituksen kasvot olisi piirtänyt elintarviketussilla, mutta koska suukkojen kuori on niin ohut ja herkästi sulava, ei se meinannut oikein onnistua. Niinpä tein kasvot sitten mustaksi värjätyllä suklaalla.

Ruskeiden kummitusten saaminen valkoiseksi olikin sitten ihan oma ongelmansa. Ensin ajattelin, että dippaan ne vaan valkoisessa suklaassa ja tadaa! Mutta ei se ihan niin helppoa sitten kuitenkaan ollut. Suukot alkoivat sulaa saman tien, koska suklaa kerros tosiaan on niin ohut että se sulaa jo sormiinkin. Yritin maalata suklaata siveltimellä suukkojen päälle, mutta ei se asettunut tasaisesti. Alkoi tuntua siltä, että suklaa täytyy unohtaa...

Vaihtoehtoisia ideoita miettiessä seuraava mieleenjuolahtanut ajatus oli päällystää suukot sokerimassalla. Ei muuta kun kaulitsemaan ja muotoilemaan! Ehkä joltakin kokeneemmalta sokerimassan käsittelijältä tämä olisi onnistunut, mutta minun touhuni oli aikamoista räpeltämistä. En oikein tiennyt millaisen palan päällystämiseen tarvitsee ja kuinka sen siihen asettelisi, ja pidempään kun mietti suukot jo alkoivat sulaa sormiin ja sokerimassaankin tuli ruskeita sormenjälkiä. Ei toiminut sekään idea...

Vaan onneksi minulla oli luokkakaveri apuna, joka keksi oikein oivan käyttötavan lopuille suukoille! Unohdettiin kummitusidea täysin, ja tehtiin ruskeista suukoista ufoja.


Edessä näkyvät valkoiset möykyt on niitä sokerimassalla päällystettyjä kummituksia, jotka saimme edes jollakin tapaa onnistumaan. Mutta kaikki jos olisi näin yrittänyt tehdä, niin kyllä mulla olisi varmaan järki lähtenyt jossakin vaiheessa.

Noille ruskeille ufoille valkoinen osa silmää on tehty sokerimassasta ja liimattu kiinni suklaalla. Pupillit ovat mustaksi värjättyä suklaata ja silmien verisuonet punaiseksi värjättyä suklaata.

Ja näin sainkun sainkin koko suukkolaatikon hyödynnettyä halloweentarjoiluihin, vaikka kummituksia tulikin vain muutama.

ps. jos jollakin tulee mieleen jokin oiva keino saada noista ruskeista suukoista valkoisia, niin kertokaa ihmeessä! Voin hyödyntää ideaa sitten tulevina kertoina ^___^

1 kommentti:

  1. Tosi ihania kummituksia ja yksi silmäisiä ufoukkoja =) miekin tykkään noista lidl:n mini suukoista =) pitääkin ens kerralla ostaa

    VastaaPoista